Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]

factura_electronica

La nivel european, înlocuirea facturilor clasice cu cele în format electronic e doar o chestiune de timp. România va fi până la urmă obligată să ia aceleaşi măsuri, chiar dacă în ţara noastră e-factura este mai degrabă o ciudăţenie.
 
Utilizată încă de la începutul anilor 2000 în ţările dezvoltate ale Europei (la scară largă din 2007-2008), factura electronică este, deocamdată, în România o mare necunoscută, deşi, teoretic, ar fi putut fi utilizată încă din 2007, o dată cu apariţia legii aferente. O singură bancă a emis însă până acum astfel de facturi şi a făcut-o abia anul trecut, mai ales pentru companii mari, cu origini în alte ţări. Cu toate acestea, firmele româneşti vor fi până la urmă nevoite să folosească acest tip de serviciu în contextul în care, într-un interval mediu de timp, organismele UE ar putea impune e-factura ca unică formă de facturare. Chiar dacă nu se va întâmpla astfel, companiile locale ar avea un dezavantaj major faţă de firmele din alte ţări în condiţiile în care e-facturile vor fi utilizate pe scară largă în Europa. Pe lângă avantajele directe şi imediate legate de economia de timp şi bani, privite într-un sistem integrat, facturile electronice aduc un avantaj concurenţial prin fluidizarea plăţilor între companiile din spaţiul UE, indiferent de ţara de origine.

Cum trimiţi Fiscul la plimbare
BCR, de anul trecut, şi Bancpost, de săptămâna aceasta, sunt cele două bănci locale care, în colaborare cu Transfond, oferă clienţilor posibilitatea de a emite sau încasa facturi în format exclusiv electronic. Băncile emit, arhivează şi transmit destinatarului documentele, eliminând integral formatul clasic, pe hârtie. Potrivit reprezentanţilor BCR şi Bancpost, e-facturile au valoare de document justificativ. Unul dintre avantajele facturilor electronice îl evidenţiază Luminiţa Ristea, managing partner al Nexia.

„În condiţiile în care contractul dintre bancă şi client prevede explicit că banca se obligă să arhiveze şi să transmită datele din factură (n.r. - cum este cazul nostru), atunci, în cazul unei inspecţii fiscale, autorităţile vor cere datele direct de la bancă, nemaifiind nevoie de alte acte justificative"
, spune consultantul fiscal. Acest fapt uşurează şi munca contabililor, care nu mai trebuie să treacă în registre facturile, ele fiind deja arhivate de către bancă. Presupunând prin absurd că o companie din România ar emite şi încasa doar facturi electronice, în cazul unei inspecţii, ANAF va verifica întreaga situaţie contabilă cu banca şi nu la sediul clientului. Încheierea unui contract cu banca pentru emiterea de facturi electronice presupune achizi¬ţionarea unei semnături electronice de la firma specializată, operaţiune al cărei cost merge până la 240 de lei pentru achiziţie, plus aproximativ 150 de lei, în fiecare an, pentru înnoire.

Proiect european
Serviciile oferite de Bancpost şi BCR sunt doar o mică parte dintr-un program mai amplu, care se doreşte implementat la nivelul întregii Uniuni Europene şi care are ca scopuri simplificarea şi creşterea accesibilităţii tranzacţiilor electronice, de orice tip, în spaţiul UE, dar şi reducerea evaziunii fiscale şi a „optimizărilor fiscale" prin intermediul firmelor de tip offshore. Într-un final, implementarea acestui program va conduce, cel mai probabil, la eliminarea totală a facturilor pe formatul clasic, de hârtie.

Programul, care poartă numele SEPA este administrat în România de către Transfond. „[email protected] pune bazele pentru dezvoltarea facilităţii de reconciliere a facturilor emise cu plăţile încasate, care constituie, în cadrul SEPA, al doilea serviciu cu valoare adăugată legat de plăţi, considerat de importanţă majoră pentru societăţile comerciale din Uniunea Europeană. Dezvoltarea serviciului a urmărit tendinţele europene generale, coroborate cu cerinţele pieţei locale, respectând în totalitate prevederile legislative în domeniu", arată Răzvan Faer, şeful direcţiei Strategie şi Marketing din Transfond.
Principalele avantaje ale e-facturii
Economii de timp, costuri de procesare şi spaţiu de stocare. Banca preia de la client sarcina de emitere, arhivare şi transmitere a facturilor.
Monitorizare mai eficientă a fluxurilor de numerar din firmă.
Economie de timp în cazul controalelor fiscale. Angajaţii ANAF se duc direct la bancă pentru verificări. (DorohoiNews.ro)
 



DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro



GALERIE FOTO

factura_electronica
DorohoiNews.ro, 13-05-2011

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Am fost informat(a) despre Politica de Confidențialitate şi de Securitate a prelucrării datelor cu caracter personal, declar ca am peste 16 ani și sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal:
- pentru ofertare comerciala
- pentru activitati promotionale: concursuri, reclame, publicitate
Security Code

COMENTARII VIZITATORI

Fii primul care comenteaza!

Publicitate



PUBLICITATE

Ecomed Dorohoi

PUBLICITATE

Info Turism Dorohoi

PUBLICITATE

PRO Casa DOROHOI

PUBLICITATE

Basota Pomirla

PARTENERI

Dorohoi News

PUBLICITATE

Depozitul UNU

CAMPANIE

Donare sange

PUBLICITATE

Decco Dorohoi

ZiareBotosani.ro

PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

PARTENERI

Artificii Dorohoi

EVENIMENTE


Cine Globe



Uvertura

ZiareBotosani.ro

PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

FACEBOOK


PARTENERI

ZiareBotosani.ro

DorohoiNews.ro

PARTENERI

DorohoiNews.ro

PARTENERI

DorohoiNews.ro

PARTENERI

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

ANUNTURI



DorohoiNews.ro

Ultimele anunturi

SC din Dorohoi angajează gestionară

SC din Dorohoi angajează gestionară
Societate comercială din Dorohoi angajează gestionară! Relații la telefon: 0754808703

SC angajează muncitori, sudori și operatori pentru utilaje fasonat oțel beton

SC angajează muncitori, sudori și operatori pentru utilaje fasonat oțel beton
SC RITCOM SRL, cu punct de lucru în Botoșani, angajează muncitori, sudori și operatori pentru ...

SC angajează personal calificat pentru contabilitate / secretariat

SC angajează personal calificat pentru contabilitate / secretariat
SC Florisol Product SRL angajează personal calificat la secția de contabilitate / secretariat de la ...

Societate comercială angajează electromecanic

Societate comercială angajează electromecanic
Societate comercială cu profil agricol angajează electromecanic cu experiență. Informații la telefon ...

Fermă din Dorohoi angajează operator siloz

Fermă din Dorohoi angajează operator siloz
Ferma vegetală din Dorohoi, cu obiect de activitate cultură mare a cerealelor, angajează operator ...

Vând patru anvelope Kumho

Vând patru anvelope Kumho
Vând patru anvelope Kumho 205/45 R16 (pentru SMART forfour), puțin rulate. Stare foarte bună. ...

Caut loc de muncă

Caut loc de muncă
Caut loc de muncă de preferabil conducător auto cat B, CE D experienta peste 5 ani nr tel 0759484795

Caut loc de muncă

Caut loc de muncă
Doamnă 46 ani, caut loc de muncă. Rog seriozitate. Nr tel 0751130230.

Caut loc de muncă

Caut loc de muncă
Caut loc de muncă, șofer cat B, CE, D în Dorohoi. Număr de telefon: 0759484795

Caut hala de închiriat Dorohoi

Caut hala de închiriat Dorohoi
Caut hala de inchiriat in Dorohoi. Contact tel: 0758581084

PARTENERI

VREI FOC DE ARTIFICII LA NUNTA TA? NOI ITI DAM SOLUTIA! - NU EZITA SA NE CONTACTEZI.



DorohoiNews.ro