Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]

impozit-pe-casa

Surpriză neplăcută pentru cei care au mizat pe clarificări în privința impozitării clădirilor ar putea fi că, în ciuda modificărilor legislației, tot vor avea de plătit un impozit majorat și vor suporta, totodată, costuri cu evaluarea clădirilor.

Atât normele de aplicare, cât și Codul fiscal au fost modificate pentru a aduce mai multa claritate în privința impozitării clădirilor. Noul termen de depunere a declarațiilor la direcțiile de taxe locale este 31 mai, în loc de 31 martie. Amânarea a fost decisă, după ce normele modificate au fost publicate în Monitorul Oficial abia pe 21 martie, cu zece zile înainte de expirarea termenului. Practic, cele două luni suplimentare lasă timp pentru întocmirea rapoartelor de evaluare acolo unde este cazul. Este de remarcat că rapoartele de evaluare se efectuează conform unui standard GEV 500 special folosit pentru stabilirea valorii impozabile. Prin urmare, aceste rapoarte nu pot fi utilizate în alte scopuri, cum ar fi pentru garantarea împrumuturilor (în acest situații sunt alte standarde de evaluare) sau pentru înregistrarea în contabilitate.

Valoarea rezultată este exclusiv destinată calculului impozitului pe clădire și, din această cauză reprezintă un cost suplimentar față de impozit. Totodata, trebuie să rețineți că, la fiecare cinci ani în cazul persoanelor fizice și trei ani în cazul persoanelor juridice, rapoartele trebuie refăcute, cu costurile aferente, în caz contrar aplicându-se cota majorată de impozit de 2% în cazul persoanelor fizice și de 5% în cel al persoanelor juridice.

Pe de altă parte, trebuie menționat că, în funcție de proprietar și destinația proprietății, valoarea impozabilă stabilită de aceste rapoarte este diferită chiar pentru aceeași clădire. De exemplu, dacă o clădire este evaluată ca aparținând unei persoane fizice poate avea o valoare cu câteva zeci de procente mai mică decât dacă aparține unei societăți.

Clarificări aduse de HG nr.159/2015
Criteriul utilităților a fost introdus în normele Codului fiscal pentru departajarea clădirilor mixte – cu dublu scop rezidențial și nerezidențial – deținute de persoane fizice (HG 159/2015). Totodată, termenul de depunere a declarațiilor a fost amânat, prin ordonanța de urgență, până la 31 mai. Prin urmare, trebuie să rețineți că decontarea/deducerea utilităților este folosită drept criteriu de departajare – rezidențial sau nerezidențial – doar dacă spațiile afectate celor două scopuri – activitate economică și locuință – nu sunt delimitate.

Cum se calculează impozitul pentru clădirile cu destinație mixtă ale persoanelor fizice?
1. Dacă este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară activitate, atunci impozitul este rezi­dențial. În acest caz, este necesar un certificat constatator de la registrul comerțului care să arate că aveți sediu secundar sau aveți mențiunea că nu desfășurați activitate la sediu.
2.  Dacă este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial nu sunt evidențiate distinct, impozitul se calculează ca pentru:
·    clădiri nere­zidențiale dacă exista cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitate economic
·    clădiri rezidențiale dacă nu există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei ce desfășoară activitate economică. Cheltuielile cu utilitățile sunt cheltuieli comune aferente imobilului, energie electrică, gaze naturale, termoficare, apă, canalizare.

Ce înseamnă clădire cu spații delimitate?

Potrivit normelor, delimitarea suprafetelor rezulta din documentul anexat la declarația depusă la organul fiscal local care poate fi, după caz: contractul de închiriere, în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice; contractul de comodat în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice; autorizația de construire și/sau de desființare, după caz, privind schimbarea de destinație a clădirii, în condițiile Legii nr. 50/1991; documentația cadastrală; orice alte documente doveditoare; declarația pe propria răspundere a proprietarului clădirii dacă nu există alte documente doveditoare.

Pentru clădirile mixte unde spațiile sunt delimitate – prin documentație cadastrală, contract de comodat, de închiriere etc – va fi necesar un raport de evaluare. Atenție! Evaluarea va fi efectuată pentru toată clădirea, urmând ca impozitul să se calculeze, conform prorata, pentru partea de clădire afectată activității și rezidențial pentru suprafața din clădire destinată locuinței. Cele două valori se însumează. Dacă aveți prevederi contractuale referitoare la spațiul alocat societății sau PFA, veți avea nevoie de raport de evaluare și veți plăti atât costurile cu acesta, cât și un impozit majorat. Cotele de impozit sunt între 0,08%-0,2% pentru clădirile rezidențiale și între 0,2-1,3% pentru cele nerezidențiale, cu posibilitate de majorare a cotei maxime cu încă 50% (unele localități, cum este și București, au impus 1,5% pentru clădirile nerezidențiale deținute de persoanele juridice).

În concluzie, clarficările din legislație sunt utile doar pentru cei care nu au prevederi referitoare la spațiul afectat activității prin contract. În cazul celorlalți, va fi necesar un raport de evaluare, cu costurile aferente, și vor plăti impozit majorat. Sursa: capital.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro




DorohoiNews.ro



GALERIE FOTO

impozit-pe-casa
DorohoiNews.ro, 08-04-2016

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Am fost informat(a) despre Politica de Confidențialitate şi de Securitate a prelucrării datelor cu caracter personal, declar ca am peste 16 ani și sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal:
- pentru ofertare comerciala
- pentru activitati promotionale: concursuri, reclame, publicitate
Security Code

COMENTARII VIZITATORI

Fii primul care comenteaza!

Publicitate



Panoramic Travel Botosani

BANCUL ZILEI !


DorohoiNews.ro


- Tu de cât timp ai permisul?
- De două săptămâni!
- Și ai făcut accident deja?!
- Da, dar din vina celuilalt!
- Ce-a făcut?
- M-a lăsat să conduc...



DOROHOI NEWS - Primim la redacție

DorohoiNews.ro






PARTENERI - AJOFM BOTOSANI

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

ZiareBotosani.ro

POLIȚIA LOCALĂ DOROHOI

DorohoiNews.ro

PARTENERI

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Dorohoi News

DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro



UMANITAR

DorohoiNews.ro

Donatii online prin contul PAYPAL…



DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro



PUBLICITATE


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Ecomed Dorohoi

DorohoiNews.ro

Ultimele anunturi

Angajăm personal fast-food – shaormerie în Dorohoi

Angajăm personal fast-food – shaormerie în Dorohoi
Ești o personă serioasă, dinamică și îți dorești un job? Vino în echipa Zehab Kebab ...

SC BENCHEA AGROFERM angajează vânzătoare

SC BENCHEA AGROFERM angajează vânzătoare
Societatea Comercială BENCHEA AGROFERM angajează vânzătoare. Pentru detalii va așteptăm la ...

SC angajează persoană cu experiență în achiziții și relații de parteneriat cu producători și furnizori

SC angajează persoană cu experiență în achiziții și relații de parteneriat cu producători și furnizori
Societate Comercială din Dorohoi angajează persoană cu experiență în achiziții și relații ...

Vând Peugeot 308, an 2010

Vând Peugeot 308, an 2010
Vând Peugeot stare f bună mai multe detalii la nr de tf 0743317658

Colectivul Colegiului Național „Grigore Ghica” Dorohoi transmite Sincere Condoleanțe!

Colectivul Colegiului Național „Grigore Ghica” Dorohoi transmite Sincere Condoleanțe!
Colectivul Colegiului Național „Grigore Ghica” Dorohoi regretă decesul distinsei doamne ...

SC AVI-DIMAX SRL solicită emiterea autorizației de mediu pentru „ATELIER DEBITAT BUȘTENI”

SC AVI-DIMAX SRL solicită emiterea autorizației de mediu pentru „ATELIER DEBITAT BUȘTENI”
SC AVI-DIMAX SRL din Broscăuți, județul Botoșani, solicită emiterea autorizației de mediu pentru ...

Caut loc de muncă

Caut loc de muncă
Sunt in căutare unui loc de munca remote/in persoană. Nivel engleza C1, experiență in customer service, ...

Vând storcător de fructe și legume la rece

Vând storcător de fructe și legume la rece
Vând storcător de fructe și legume Heinner, la rece, cu melc pentru păstrarea savoarei și beneficiilor ...

Pios omagiu din partea Liceului „Regina Maria” Dorohoi

Pios omagiu din partea Liceului „Regina Maria” Dorohoi
Colectivul Liceului „Regina Maria” Dorohoi își exprimă profunda tristețe la aflarea ...

Colectivul Școlii Gimnaziale „Spiru Haret” Dorohoi transmite Sincere condoleanțe!

Colectivul Școlii Gimnaziale „Spiru Haret” Dorohoi transmite Sincere condoleanțe!
Colectivul Școlii Gimnaziale „Spiru Haret” Dorohoi este alături de domnul profesor, Bogdan ...

PARTENERI

DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro